Garantie en klachten
U heeft het recht om een bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder reden te annuleren. U heeft vervolgens nogmaals 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen (op eigen initiatief en eventuele kosten. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van de vervoerder, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder). U krijgt dan het volledige orderbedrag (excl. verzendkosten) gecrediteerd. Wanneer u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, zullen de producten met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – originele staat en verpakking aan de Toon Interieur geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@tooninterieur.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
LET OP: Indien u producten heeft besteld die speciaal voor u op maat gemaakt zijn, geldt de 14 dagen bedenktijd slechts voor aanpassingen van het product. Deze aanpassingen worden slechts uitgevoerd indien er spraken is van een foutieve constructie en/of het van onze kant niet nakomen van de gemaakte afspraken (dit geldt alleen indien dit duidelijk aantoonbaar is) .
Achteraf werking van hout
Het hout vertoont na verloop van tijd scheurtjes / kiertjes, hoe kan dat? Het kan voorkomen dat na verloop van tijd het hout kleine scheurtjes, kiertjes of lichte verkleuringen vertoont. De oorzaak hiervan is dat hout kan gaan werken na verloop van tijd. De grootste veroorzaker hiervan is de luchtvochtigheid in de omgeving waar het meubel staat. Wanneer de luchtvochtigheid percentage te laag is zal het hout kunnen krimpen. in sommige gevallen kan hier weken / maanden of zelfs een half jaar overheen gaan.
Heb ik garantie op scheurtjes en/of kiertjes die achteraf zijn ontstaan?Als basis geven wij geen garantie op het werking van het hout (scheurtjes, kiertjes of licht verkleuringen). Wij hebben helaas geen invloed op het hout en de luchtvochtigheid. Uiteraard kunt u gerust contact met ons opnemen op het moment dat het gebeurt en kunnen we een advies uitbrengen om het op te lossen. Mocht het extreem zijn of mocht het meubel hierdoor niet naar behoren meer functioneren, dan zullen we u uiteraard tegemoet komen door het te repareren of delen van het hout te wisselen.
Garantie
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@tooninterieur.nl . Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.